سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محصولات اپل تکسنولی

آموزشها آموزشهای اپل

 iOS 14 داری ویژگی های امنیتی و حفاظتی متعددی است. یکی از آنها این است که اپلیکیشن ها را وادار می کند تا برای ردیابی و استفاده از اطلاعات شخصی نظیرشماره تماس های تلفنی، میکروفن و دوربین از شما اجازه بگیرد و شما اگر مایل نباشید می توانید آنها را بلاک کنید.

بیشتر اپلیکیشن ها تمایل دارند که شما را در اینترنت و هر جای وب که می روید  دنبال و ردیابی کنند. آنها به دلایل مختلف اینکار را انجام می‌دهند که می توانند برای شما بی ضرر باشد اما مواردی هم وجود دارد که اپلیکیشن ها اصلاعات شخصی و شماره تلفن،موقعیت جغرافیایی و مکانی کاربران را به شرکت های دیگر برای مقاصد تبلیغاتی می فروشند.

اما با iOS 14 این ویژگی وجود دارد که اپلیکیشن ها را وادار کنید از شما برای استفاده از اطلاعات دوربین و میکروفون اجازه بگیرند. در شما این اختیار را دارید که اپلیکیشن مربوطه را از دسترسی به اطلاعات شخصی خود منع کنید.

در چند سال اخیر گزارش های زیادی مبنی بر به سرقت رفتن اطلاعات شخصی کاربران زیادی از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه آیفون وجود داشت و به همین خاطر اپل مسئله امنیت و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران را بیشتر از گذشته جدی گرفته است. 

چگونه اپلیکیشن را وادار کنید تا از شما برای دسترسی و ردیابی شما اجازه بگیرد:

  • در قسمت بالای صفحه آیفون خود Settings را انتخاب کنید
  • به پایین صفحه اسکرول کنید و Privacy را فشار دهید
  • سپس در قسمت Privacy ،Tracking را انتخاب کنید

در حالت معمولی آیفون شما این طوری تنظیم شده که به هر اپلیکیشن اجازه ردیابی  و دسترسی را می دهد و به صورت on  می باشد کافی است آن را به حالت  off  ببرید.

پس از این هر اپلیکیشن قبل از ردیابی و استفاده از اطلاعات شخصی، از شما اجازه خواهد گرفت و شما میتوانید در صورت تمایل آن را بلاک کنید. همین طور این قابلیت وجود دارد که بتوانید تمام اپلیکیشن ها را یک جا از دست رسی به اطلاعات شخصی خود منع نمایید.

برای دیدن منبع مقاله روی این لینک کلیک نمایید