سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محصولات اپل تکسنولی

اپل اخیراً قابلیت SharePlay را در آخرین نسخه سیستم‌ عامل بتای خود غیر فعال کرد و اعلام نمود که این ویژگی نسخه نهایی این سیستم های عامل قرار است در پاییز منتشر شود وجود نخواهد داشت. قابلیت SharePlay در نسخه بتای شماره 2 توسعه دهندگان از سیستم‌عامل  ios 15 برای مقاصد تست فعال شده بود. آنهایی که نسخه توسعه دهندگان بتا شماره 6 به بعد را در وسیله های خود نصب نموده اند این قابلیت را دریافت نخواهند کرد.

قابلیت SharePlay به کاربران این اجازه را می دهد که بتوانند فایل های مدیا شامل عکس، لینک، مطلب و یا فیلم را در طی تماس های فیس تایم به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند در هنگام تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی با استفاده از قابلیت SharePlay  هر گونه فایل مدیا را که می خواهند با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

اپل هنوز دلیل خاص و جزئیات بیشتری را در ارتباط با دلیل این تاخیر و غیرفعال نمودن این ویژگی اعلام نکرده است. این مشکل می‌تواند تا حد زیادی مربوط به مشکلات نرم افزاری و یا حتی محدودیت‌های قانونی باشد که در زمان حال شاید امکان آن وجود نداشته باشد. زیرا که از آنجا ویژگی به اشتراک گذاشتن مطالب مدیا در خیلی از مواقع می تواند مشکل ساز باشد و منع قانونی داشته باشد. شاید در حال حاضر اپل چنین ویژگی را در نسخه‌های رسانی های سیستم های عامل جدید خود اعمال نکند. اما اگر محدودیت‌های نرم‌افزاری دلیل این تصمیم باشد به احتمال زیاد بعد از نسخه اصلی که قرار است در پاییز ارائه شود،  این ویژگی را پی در به‌روزرسانی های بعدی شاهد خواهیم بود.

اپل قرار است که در ماه پاییز همراه با رونمایی محصولات جدید اصلی خود نظیر آیفون آیپد، و مک بوک های جدید به‌روزرسانی اصلی سیستم های عامل خود را نیز به طور همزمان در دسترس عموم قرار دهد.