سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محصولات اپل تکسنولی

اپل به تازگی iOS 14 را معرفی کرده و حالا برخی از شرکت‌های تبلیغاتی انتقاد خود را از سیستم حریم خصوصی این سیستم عامل اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از شرکت‌های تبلیغات دیجیتالی که با گوگل همکاری می‌کنند اعلام کرده‌اند که سیاست‌های حریم خصوصی اعمال شده در iOS 14 باعث جلوگیری از فعالیت درست این شرکت‌ها در زمینه انتشار تبلیغات اینترنتی شده است.

در این گزارش به شانزده شرکت بازیابی دیجیتالی اشاره که با شرکت‌های بزرگی نظیر آلفابت، فیس‌بوک و شرکت‌های دیگر همکاری می‌کنند. این شرکت‌ها در زمینه بازاریابی دیجیتالی فعالیت دارند و طبق سیاست حریم خصوصی تصویب شده توسط اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند.

شرکت اپل در جریان معرفی iOS 14 توضیح داد که قابلیت‌های حریم خصوصی این سیستم عامل اپلیکیشن‌ها را مجبور می‌کند تا برای کارکرد درست مجوزهای بیشتری را از کاربر بگیرند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این شرکت‌ها این است که کاربران برای اعطای مجوز باید در هر بار استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، آن را تائید کنند. در حقیقت iOS 14 ترجیحات اعطای مجوز کاربر را ذخیره نمی‌کند و این مسئله باعث می‌شود تا در هر بار اعمال تغییرات کاربر نیاز تائید اپلیکیشن داشته باشد.

با توجه به این موضوع شرکت‌های بازاریاب دیجیتال در اروپا اقدام به انتشار بیانیه‌هایی انتقاد آمیز علیه شرکت اپل کرده‌اند تا این کمپانی را از ارائه این قابلیت امنیتی منصرف کنند.

شرکت اپل تصمیم دارد تا در سپتامبر سال جاری میلادی نسخه نهایی iOS 14 را به صورت عمومی آماده عرضه به کاربران می‌کند. این نسخه دارای تغییرات امنیتی خاصی است که باعث عدم کارکرد برخی از اپلیکیشن‌های تبلیغاتی می‌شود.