سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محصولات اپل تکسنولی

دفترچه راهنمای کامپیوتر Apple II که توسط استیو جابز و مایک مارکولا امضا شده است در مزایده ای به قیمت 787484  دلار در این ماه به فروش رفت. این دفترچه راهنمای 196 صفحه خطاب به Julian Brewer نوشته شده است که پسر Michael Brewer می باشد.

مایکل برور کسی است که برای اولین بار حق پخش محصولات اپل و کامپیوترهای اپل را در بریتانیا در سال 1979 به مذاکره گذاشت. این دفترچه راهنما دارای یک پیام شخصی در درون خود می باشد : جولیان نسل تو اولین نسلی است که با کامپیوتر ها رشد خواهد نمود، برخیز و دنیای خود را تغییر بده. استیو جابز 1980.

سایت RR Auctions که دفترچه راهنمای Apple II در آن به فروش رفته، سایر آثار به جا مانده و خاطره انگیز از استیو جابز را نیز قبل از این در قیمت های بالا به مزایده و فروش رسانده است. از آن جمله به نامه‌ای که استیو جابز در آن می‌گوید : من متاسفم که نمی توانم هیچ اتوگرافی را امضا کنم به قیمت 479,939 ، پکیج نرم افزاری NeXTSTEP نیز به قیمت 210,325 به فروش رفت.

علاوه بر این کامپیوتر نسل قبلی آن Apple-1 نیز که با قیمت 464,876 به فروش رفت و نکته جالب توجه دیگر این است که یک مادربرد مکینتاش نیز به قیمت  132,049 در آن به فروش رفت.  کامپیوتر لیزا اپل نیز با قیمت 94,949 از دیگر محصولاتی که در این سایت به فروش رفته است.

می توان به یک کپی از مک ورلد شماره 1 اشاره کرد که توسط استیو جابز و استیو وزنیاک امضا شده و برای قیمت 201,021 فروخته شده و در نهایت یک ژاکت چرمی که توسط جابز پوشیده شده بود نیز در سال 1383 برای قیمت 66,466 در این سایت به فروش رفته است.

اپل هر از چند گاهی برخی از محصولات قدیمی خود را در لیست وسایل عتیقه این شرکت قرار می دهد که همین امر باعث می‌شود که قیمت این گونه محصولات کامپیوتر های قدیمی مک در مزایده ها با قیمت گزاف به فروش رود.